READINGISMYPASSION#4 Muž, který chtěl být šťastný. + Veřejná knihovna

Krásné nedělní dopoledne!

Taky už se pomalu dostáváte do chodu plně makajícího studenta stejně jako já? Pokud ano tak tento článek je přesně pro vás. Hned 6. září (škola nám začínala později kvůli podzimním maturitám, jsme spádová škola a dělají se u nás maturity z celého okresu) jsem ještě s kamarádkou navštívila naší městskou knihovnu a hned si jednu knížku půjčila. Dnes vám něco řeknu o samotné městské knihovně a také o první knížce, kterou jsem si tam půjčila. 
Tak jdeme na to!


Městská veřejná knihovna
Jelikož jsem studentka, tak za registraci na jeden rok zaplatím 80,-. Samotný fakt, že za půjčení nespočtu knih za rok zaplatím jen 80,- je úžasný, samotnou mě to hřeje u srdíčka, kolik ušetřím místo kupování knih v knihkupectvích. Za každou rezervaci, kterou uděláme zaplatíme 10,-. Pokud jde o dílo, na které se dlouho čeká a nebo je jako v mém případě součást povinné četby k maturitě je 10,- pakatel. Takže další +. Jako - vidím jen omezenou dobu vypůjčky a cestu do knihovny. První - se vztahuje jen na knížky z povinné četby, protože na ostatní knihy se většinou dost těším a mám je přečtenné hned, ale u těch odborných je to mnohdy dost těžké na pochopení. A druhé - je spíše takový můj osobní, ale aspoň si zlepším kondičku a sama uvidím co je pro mě důležitější a čemu dám přednost. Takže další malý + pro mě.

Už se raději déle nebudu vrtat v knihovn, protože by z toho, se spojením s knížkou, pořádně dlouhý článek. Knihaaa ↓ 


Muž, který chtěl být štástný
Na tuhle knížku jsem náhodou narazila na instagramu Anie Songe a zaujala mě na první pohled. A tak jsem si řekla, že to je skvělá příležitost, ldyž jsem hned na druhý den šla právě do knihovny. Půjčila jsem si jí a jen co jsem si přečetla přebal jsem se nemohla dočkat, až jí budu číst.
Hned jak jsem přišla domů jsem jí otevřela a uviděla citát uvnitř a musela jsem hned začít číst. 


Celou jsem jí přečetla asi za týden, protože jsem se u některých kapitol musela docela dost zamýšlet, ale celý námět knížky se mi moc líbí. Jde o příběh muže ( američana ), který je na dovolené na Bali. Doslechne se o známém léčiteli a tak si řekne, proč za ním nezajít a nezkusit to, život má přeci jen jeden. Připadá mi, že právě američan je jen prostředník a léčitel léčí nás samotných. Snaží se nás dovézt ke štěstí. Celou knížku jsem si několikrát prolistovala znova po přečtení a myslím, že jsem vše podstatné vystihla v těchto bodech.

Vše je v hlavě."
Víra má nevyčíslitelnou moc."
Vše, co chceme můžeme získat, ale kromě víry musíme hnout i zadkem!"
Lidé rádi pomáhají, ikdyž si většina z nás myslí pravý opak."
(v knize je uveden úžasný příklad, že je to pravda!)
Musíme se umět rozhodnout: jestli jednat v očekávání druhých a nebýt šťastní a nebo jednat v souladu s vlastním já a šťastní být."
Schopnost učinit rozhodnutí." 

Ten citát, který mě zaujal hned na začátku knihy je tento.
Jsme tím, co si myslíme.
Ze svých myšlenek stavíme svůj svět."
                                                      Buddha  


O buddhismus a Buddhu samotného už se nějaký čas zajímám a v myšlence buddhismu se vidím. A možná i proto je mi tahle knížka, tak blízká. 


Na konci knihy, kdy už je naprosto a detailně vyučen/vyléčen léčitelem uvidí málou holčičku na pláži, která něco kreslí a když se jí zeptá co, tak odpoví, že to je povolání kterým se kdysi chtěla stát. Sklonil se k nía zeptal se proč už se ním stát nechce, odpověděla, že jí dědeček řekl, že to není práce pro holčičky. Řekl jí, aby se na něj podívala a řekl: Andy,nikdy nikoho nenechej, aby ti říkal, co dokážeš nebo nedokážeš." a holčička poděkovala a s úsměvem na tváři odešla.


Kniha je neuvěřitelně inspirativní a jsem moc ráda, že jsem si jí přečetla. Moc vám jí doporučuju, tak doufám, že jí brzy taky otevřete a dotknete se postupně jednu po druhé jejích stran.

„Ztřeštěnosti jsou to jediné, čeho se nelituje!" 
                                                       Oscar Wilde 

Share This Article:

CONVERSATION

0 komentářů :

Okomentovat

Moc si vážím každého komentáře a jsem moc ráda za každé projevení názoru, ať už je pozitivní nebo negativní. Komentáře jsou moderovány, a proto budou zveřejněny až po schválení.