READINGISMYPASSION#6 2in1

Krásné odpoledne sluníčka.

Po delší době jsem tady pro vás opět s mým oblíbeným "čtení je moje vášeň". Vlastně ani nevím jestli jsem se vám zmiňovala o tom, že u nás v městské knihovně hořelo. Pokud tedy ne, tak vám to říkám teď. V knihově v říjnu hořelo. Stalo se to v noci a požár vznikl vznícením elektroinstalace. Knihovna se bude otevírat v průběhu ledna. Opravdu se už těším, protože mi čtení chybělo. Bohužel knihovna přišla o 14 tisíc knih a kvůli tomu nedostanu ani své rezervované tituly před požárem. Dost o knihovně a požáru pojďme přejít ke knihám, které jsem i mimo fungování knihovny přečetla.


Od svého bratrance jsem si půjčila nového Harryho, tedy..
Harry Potter a prokleté dítě
Můžu vám říct, že jsem se do ní hned začetla a měla jí přečtenou v podstatě během jednoho dne. Začala jsem večer, četla do 2 do rána a zbývajících asi 100 stran jsem dočetla ve škole a cestou do školy. Tím, že to bylo vydání divadelního scénáře se kniha četla opravdu dobře. Někomu to může překážet, ale podle mě to bylo zase něco jiného, co se tak často nevidí. A mě osobně se to i daleko rychleji četlo, díky tomu, že se nejednalo o souvislý text. A teď už k samotné knize. Nechci vám toho moc prozrazovat pokud se knihu také chystáte číst, ale ze začátku mi to přišlo strašně zvláštní. Harry už nebyl hlavní postava, ale když se na to podívám z jiné perspektivy tak byl.


Dělil se o hlavní roli se svým synem. Bylo to strašně uspěchané oproti klasickému Harrymu. První 3 díly klasiky se vlezli do 50 stran novinky. Jak říkají ti co už četli všechny novinky od J.K.. Horší než klasika, lepší než fantastická zvířata. S prvná částí se shoduji a fantastická zvířata jsem zatím neviděla ani nečetla. V blízké době bych to ráda napravila. Knížku vám můžu doporučit. Je to návrat do mnou tak milovaného kouzelnického světa.

Dívka ve vlaku
Na tuhle knížku jsem se dlouho těšila a taky jsem nad tím dlouhou dobu váhala. Teď můžu s klidným svědomím, že jsem udělala správné rozhodnutí. Nikdy moc nevěřím označením bestsellerů, protože tím byla i většina knih od Johna Greena a nadchla mě jen jedna jediná. O tom tedy zase někdy jindy..
Úplně se ztotožňuji s recenzemi všech velkých amerických/světových bulvárních plátků nebo jiných autorů. Citace:
,,Musela jsem číst až do rána."- Reese Witherspoon
,,Mělo by se to nazývat ,nová Zmizelá´."- USA today
,,Alfred Hitchcock nové doby a nové generace."- Terry Hayes
Musím se přiznat, ale zmizelou jsem nečetla. Za to dívka ve vlaku mě nadchla od úplného začátku. Ta role vypravěčky alkoholičky je zkrátka úžasná. To, že se děj rýsuje z různých úhlů pohledu a různých časových linií je mrazivé a posunuje to knížku na úplně jinou úroveň. Celou knížku jsem byla napjatá a do posledních stran nebylo nic zcela jasné.

Hlavní vypravěčka Rachel- alkoholička - každé ráno dojíždí vlakem do práce do Londýna. A večer se opět vrací. Vždy se jí naskytá pohled na domy podél trati. Letmý pohled na jeden mladý pár. Časem Rachel začne připadat, že je zná a dokonce jim dá i jména: Jess a Jason, ale jednoho dne. . .

Doufám, že se máte krásně a nový rok zvládáte, jak nejlépe to jde. Ve škole je teď těžké období plné zkoušek před pololetím, takže to je důvod proč se nový článek objevuje až po tak dlouhé době. Doufám, že i tak jste na mě ještě nezanevřeli a stále se tady rádi podíváte.

Share This Article:

CONVERSATION

0 komentářů :

Okomentovat

Moc si vážím každého komentáře a jsem moc ráda za každé projevení názoru, ať už je pozitivní nebo negativní. Komentáře jsou moderovány, a proto budou zveřejněny až po schválení.